Propozycja świetlicy szkolnej:

Dzień dobry uczniowie.

22.12

Zapraszam do śpiewania naszych pięknych kolęd i pastorałek.
Kinga Zając-Żak


8.12

Dzień dobry dzisiaj zapraszam wszystkie dzieci do zapoznania się i śpiewania piosenki Choinka, choineczka. Poniżej znajdziecie słowa piosenki i link do niej. Zapraszam również do pobrania i wydrukowania choinki, którą możecie zaprojektować i ozdobić zgodnie z waszym pomysłem. Miłego dnia. (Kinga Zając-Żak)

Aniołki (Choinka, choineczka)


Zima to czas, kiedy ptaki wymagają troski i pomocy ze strony człowieka. Powinniśmy jednak wiedzieć jak prawidłowo o nie dbać, aby im nie zaszkodzić. Pokarm dla ptaków powinien być jak najbardziej podobny do tego, który jedzą w naturze. Przede wszystkim nie może on zawierać soli, substancji konserwujących i innych dodatków chemicznych, gdyż ptasi organizm nie jest przystosowany do ich wydalania, więc stają się dla niego truciznami. Najlepiej wysypywać im ziarna zbóż, kasze, płatki owsiane, nasiona zawierające dużo tłuszczu takie jak słonecznik i siemię lniane. W karmniku powinna pojawić się również słonina, ale tylko świeża.
Oto propozycja zmontowania karmnika, który potem może być zaopatrywany w pokarm dla ptaków.
(Małgorzata Sobecka-Szewczyka)


7.12

Dzień dobry zapraszam wszystkie dzieci do zapoznania się z tekstem Legenda o choince a następnie proponuje wykonanie ozdób choinkowych zgodnie z instrukcją zamieszczoną
w załączniku.

Delikatne, wirujące w powietrzu choinkowe ozdoby wykonane z kolorowych paseczków papieru. Tradycyjne kształty zawieszek na choinkę dodadzą blasku każdej choince.

(Kinga Zając-Żak)


4.12

Dzień dobry, dzisiaj proponuję wszystkim dzieciom przygotowanie pracy plastycznej,  do której instrukcje znajdziecie poniżej i zachęcam wszystkich do przeczytania Legendy o Świętym Mikołaju.
(Kinga Zając-Żak)

Z czerwonej kartki z bloku technicznego tworzymy stożek dopasowując go do rolki w tak sposób, aby rolka wystawała spod niego oraz zostawiając niewielki otwór na czubku i sklejamy. Wyrównujemy dolną krawędź stożka. Rolkę po papierze oklejamy paskiem wyciętym z czerwonej kartki w taki sposób aby u góry rolka była oklejona do  wysokości, a na dole papier wystawał poza rolkę. Wystający papier podwijamy pod spód rolki. Nieoklejoną cześć rolki nacinamy, odginamy na zewnątrz, smarujemy klejem i nakładamy na nią stożek.

Białą włóczkę owijamy wokół dwóch palców (niezbyt ciasno), odcinamy a następnie nowym kawałkiem obwiązujemy włóczkę przekładając nowy kawałek między palcami. Tutaj odcinamy kawałek o długości około 15 cm. Rozcinamy włóczkę na brzegach i formujemy pompon. Koniec kawałka włóczki umieszczamy w otworze na czubku stożka i wyciągamy go od spodu. Dopasowujemy długość, przyklejamy do rolki i odcinamy nadmiar.

Odcinamy pasek białego papieru, owijamy go wokół stożka około 5 cm od wierzchołka i odcinamy nadmiar. Z kartki o cielistym kolorze wycinamy kształt twarzy i przyklejamy do białego paska. Doklejamy kółko z czerwonego papieru jako nos oraz białe kółka jako oczy. Z kawałka bibuły wycinamy wąsy. Pasek białej bibuły składamy kilkakrotnie do momentu gdy otrzymamy szerokość twarzy Mikołaja i sklejamy każdą warstwę, ale tylko przy krawędzi. Nacinamy złożoną bibułę prostopadle do sklejonej krawędzi i uzyskane w ten sposób paski podkręcamy przeciągając po nich ostrze nożyczek. Z czarnej bibuły zwijamy kilka kulek. Prostokąt z czarnej bibuły smarujemy klejem i składamy tworząc pasek. Na czarnej kartce szkicujemy kształt butów i doklejamy do nich kokardki ze złotego sznurka. Kawałek złotego sznurka obwiązujemy wokół czarnego paska z bibuły. Pasek z białej bibuły o szerokości około 3 cm nacinamy, smarujemy klejem a następnie zwijamy. Biały pasek z doklejoną twarzą smarujemy klejem i przyklejamy do stożka. Doklejamy brodę, rysujemy uśmiech i doklejamy wąsy. Przyklejamy czarny pasek poniżej brody, kulki jako guziki, buty oraz złote sznurki – sznurówki. Dolną krawędź stożka smarujemy klejem i przyklejamy do niej zwinięty pasek bibuły. Podobnie postępujemy z białym paskiem nad twarzą Mikołaja. Mikołaj jest gotowy.
Materiały:

czerwona kartka A4 z bloku technicznego
czerwona, czarna, biała i cielista kartka zwykła
rolka po papierze
biała i czarna bibuła
biała włóczka
złoty sznurek
klej
Narzędzia:

ołówek
nożyczki


20.11

Internet to zarówno dostęp do ogromnej ilości wiedzy, jak i agresji, która wiąże się z cyberprzemocą. „Cyberprzemoc to prześladowanie, zastraszanie, nękanie, wyśmiewanie innych osób z wykorzystaniem internetu i narzędzi typu elektronicznego takich jak: SMS, e-mail, witryny internetowe, fora dyskusyjne w internecie, portale społecznościowe i inne. Osobę dopuszczającą się takich czynów określa się stalkerem”. Problem, który dosięga dzieci oraz młodzieży, wynika głównie z tego, że w nieprawidłowy sposób korzystają z internetu. Powinniśmy uświadamiać sobie jakie zagrożenia mogą nas spotkać oraz dbać o to, żebyśmy nie doświadczyli tego rodzaju krzywdy. Uczmy się konstruktywnego korzystania z internetu i gospodarowania czasem. Szczerze rozmawiajmy na ten temat z rodzicami oraz nauczycielami, ponieważ Wasze dobro jest dla rodziców oraz dla nas-nauczycieli, wychowawców najważniejsze. Zapraszam Was do obejrzenia filmu o cyberprzemocy. Pozdrawiam Małgosia Sobecka-Szewczyk


19.11

Dzień dobry, dzisiaj proponuję dzieciom zabawy z literkami. W załącznikach znajdziecie rozsypanki wyrazowe, literowe a w linkach znajdują się gry dzięki którym nauczycie się rozmieszczenia liter na klawiaturze waszego komputera i nie tylko. 

https://pisupisu.pl/1/klawiatura/literki-z-klawiatury

W razie trudności pamiętajcie, że zawsze możecie poprosić o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.

Miłej zabawy.
Kinga Zając-Żak



Kochani Uczniowie dziś proponuję przeczytać bajkę o pewnym Misiu. Celem tej bajki jest kształtowanie pozytywnych cech takich jak: życzliwość i koleżeństwo; uświadomienie wartości przyjaźni, która jest bardzo ważna w naszym życiu. Młodsi uczniowie, którzy jeszcze nie potrafią dobrze czytać mogą poprosić o przeczytanie bajki rodziców np. przed snem. Miłej lektury. 
Pozdrawiam Małgosia Sobecka-Szewczyk

Bajka o małym Misiu
Był piękny słoneczny dzień. Mały Miś obudził się wcześnie rano i pobiegł nad rzekę umyć ząbki. Kiedy pochylił się nad błyszczącą w promieniach słońca taflą krystalicznej wody zauważył, że ktoś siedzi na jego uszku. – Kim jesteś? – zapytał Miś. – Jestem Złaczek, jeśli chcesz będę twoim przyjacielem i nigdy cię nie opuszczę. Miś ucieszył się i z nowym przyjacielem wyruszył do lasu na wycieczkę. Na pięknej polanie spotkali starego przyjaciela Misia – Jeża. – Jak się masz Misiu? – zapytał wesoło Jeż. – Rzuć w niego szyszką – szepnął Misiowi do ucha Złaczek. Miś niewiele myśląc spełnił prośbę nowego kolegi. Jeżykowi zrobiło się przykro i szybko schronił się w swojej norce. Miś i Złaczek śmiejąc się głośno ruszyli dalej, łamiąc po drodze gałęzie drzew i krzaków. Pod wielką sosną spotkali przyjaciółkę Misia – Srokę. – Witaj Misiu! – krzyknęła wesoło. Złaczek namówił Misia, by wyrwał Sroce jedno czarne błyszczące piórko z ogona. I tym razem Miś spełnił prośbę Złaczka. Przerażona Sroka odleciała na sam czubek sosny. Czuła złość i była zdziwiona, nie poznawała zachowania Misia. A nowi przyjaciele szli dalej obrażając i krzywdząc kolejnych przyjaciół Misia i sprawiało im to wielką radość. Miś cieszył się, że ma takiego fajnego przyjaciela, z którym może przeżyć zabawne przygody. Nadszedł wieczór. Zmęczony Miś usiadł pod starym dębem i chrupał wielkie czerwone jabłko, które zabrał wiewiórce. Kiedy zrobiło się całkiem ciemno Złaczek powiedział, że już mu się znudziło i idzie dalej. Zostawił Misia samego. Dopiero teraz mały niedźwiadek uświadomił sobie, że obraził wszystkich swoich starych przyjaciół i został sam w ciemnym borze w środku nocy. Na dodatek harcując po lesie zgubił drogę do domu. Poczuł się oszukany i bardzo samotny. Siedział pod drzewem i cicho łkał. Usłyszała to Sowa Mądra Głowa, która właśnie wyruszyła na nocne łowy. Sowa wiedziała, że Miś nie jest z natury zły, ale przez swoją naiwność i łatwowierność dał się namówić do złych uczynków. Postanowiła mu pomóc. Bezszelestnie poszybowała przez leśną gęstwinę i sprowadziła przyjaciół Misia. – Nie płacz przyjacielu! – powiedziały chórem zwierzątka. Zdziwiony Miś spojrzał załzawionymi oczkami na przyjaciół, podbiegł i uściskał wszystkich po kolei. Przepraszał zwierzęta i prosił o wybaczenie. Było mu wstyd za swoje wcześniejsze zachowanie. Cieszył się bardzo, że ma tak wspaniałych przyjaciół, którzy nie opuścili go w potrzebie. Złaczek nigdy więcej nie odwiedził Misia.

W wolnej chwili zachęcam Was do poćwiczenia ortografii. W poniższym linku znajdziecie grę, w której należy pogrupować wyrazy, w których występuje RZ po spółgłoskach. Miłej zabawy.
M. Sobecka-Szewczyk


Pozdrawiam M. Sobecka-Szewczyk


Propozycje na 18.11 (Kinga Zając)

Przygotuj pastele olejne lub kredki świecowe, patyczek do szaszłyków, czarną lub grantową farbkę, pędzelek i białą kartkę. Ta praca jest pracochłonna ale gwarantuję przy niej dużo zabawy a efekt jest zachwycający. Kolorujemy całą kartkę pastelami (lub świecówkami) ważne jest aby kartka była pokryta grubą warstwą świecówki lub pasteli tak aby nie było miejsc, w których widoczna będzie biała kartka., następnie wszystko malujemy czarną lub granatową farbką i czekamy aż farba wyschnie. Za pomocą patyczka do szaszłyka wydrapujemy planety, gwiazdy, rakiety itp. Tworzymy przestrzeń kosmiczną. 

Film pomocniczy:

Wszystkim dzieciom życzę miłej zabawy i zachęcam do przesyłania prac.


17 listopada przypada dzień czarnego kota z tej okazji zapraszam wszystkie dzieci do wspólnej zabawy (Kinga Zając).

Ciekawostki o kotach

Koty w starożytnym Egipcie

Piosenka kot


Świetlica 9-13.10.2020 (Jacek Chwedeczko)
W tym tygodniu obchodzimy 102 rocznicę odzyskania niepodległości.
Żołnierze Legionów Polskich, którzy odegrali decydującą rolę w wyzwoleniu naszego kraju, często uprzyjemniali sobie żołnierską niedolę śpiewając radosne, skoczne piosenki. 
Jedną z nich jest Przybyli ułani. Posłuchaj:

Jeśli masz ochotę uczcić święto narodowe możesz zaśpiewać tę piosenkę, a nawet zaprosić do wspólnego śpiewania rodzeństwo, rodziców i dziadków.

Oto melodia i tekst:


Przybyli ułani pod okienko, (bis) 
Pukają, wołają: puść panienko! (bis) 

O Jezu, a cóż to za wojacy? (bis) 
Otwieraj! Nie bój się to czwartacy! (bis) 

Przyszliśmy napoić nasze konie, (bis)
Za nami piechoty pełne błonie. (bis) 

O Jezu! A dokąd Bóg prowadzi? (bis) 
Warszawę odwiedzić byśmy radzi. (bis)

Radosnego śpiewania .



Dziś (12.11) w ramach porannego rozruchu krótkie ćwiczenia i zabawy z piłeczką które można wykonać w domu. Filmik instruktażowy: 

11 listopada to bardzo ważna data, w dziejach naszego kraju.  Dlatego w dniu dzisiejszym  warto sobie przypomnieć jakie mamy symbole narodowe oraz odpowiedzieć sobie czym jest dla każdego z nas niepodległość/

Piosenka dla dzieci  co to jest niepodległość   

Piosenka dla dzieci Polska 


Wielkimi krokami nadchodzi 11 listopada, czyli Narodowe Święto Niepodległości. Dziś prezentujemy jak w ciekawy sposób można uczcić z dziećmi odzyskanie przez Polskę niepodległości i porozmawiać o tak ważnych rzeczach, jak symbole narodowe. Na zlecenie Instytutu Pamięci Narodowej powstał film edukacyjny „Polskie symbole narodowe”.
W bardzo przystępny sposób przedstawione są odpowiedzi na tak ważne pytania jak: Jak wygląda godło Polski?, Co symbolizują barwy flagi?, Dlaczego trzeba szanować flagę?, Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią?


W przypadku pytań proszę kontaktować się przez dziennik elektroniczny. Nauczyciele świetlicy są do Państwa dyspozycji i wsparcia.